איך תבחרו תאורה לבית בלי טעויות – טיפים והמלצות שאתם חייבים לדעת

בחירת התאורה המתאימה לביתכם חיונית ליצירת האווירה המושלמת ולהעצמת האסתטיקה הכללית של חלל המגורים שלכם. במאמר זה נדון בגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת תאורה לביתכם. למשל: מטרת החדר והשימוש בו, האווירה הרצויה ועוד. תאורה מעוצבת לבית יכולה להוסיף מאוד לביתכם, אז למה שלא תשקיעו בבחירתה כבר עכשיו?

לפני הכל: הגדרת המטרה של החלל לפני שבוחרים את גופי התאורה

בעת בחירת תאורה לביתכם, חשוב לקחת בחשבון את המטרה של כל חדר בבית שלכם. לחללים שונים יש צרכי תאורה שונים והבנת הצרכים הללו תעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה בבחירת גופי תאורה מתאימים. לדוגמה, תאורה למטבח דורשת ברוב המקרים תאורה בהירה ומשימתית לבישול. לעומת זאת, תאורה לסלון עשויה להזדקק לשילוב של תאורת אווירה, הדגשה ומשימה כדי ליצור אווירה נעימה ומסבירת פנים לשוהים בחלל הסלון. בחדרי השינה נמצא בדרך כלל תאורה מעוצבת לבית שיוצרת אווירה רכה יותר אשר מקדמת ויוצרת אווירת שינה ומנוחה. כמו כן, יש לקחת בחשבון שקיימים גם חדרים עם מטרות מרובות. כלומר, יש חדרים שבהם אנחנו עושים מספר פעולות כמו: מנוחה, לימוד, קריאה ועוד. בהתאם להגדרת המטרה של החדר ניתן יהיה להתקדם ולהתחיל לבחור תאורה מעוצבת שתתאים לכם ולחדר אותו אתם מעצבים ומתכננים.

סוגי תאורה ושימושיהם

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של תאורה שיש לקחת בחשבון בעת תכנון תאורת הבית: אווירה, משימה, הדגשה ותאורה דקורטיבית. כל סוג משרת מטרה ספציפית וניתן להשתמש בו בשילובים שונים כדי ליצור את האיזון המושלם בין בהירות לאווירה. 

תאורת אווירה

זוהי התאורה הכללית המספקת רמת בהירות נוחה בחדר. תאורת אווירה יכולה להיות מושגת באמצעות תאורה מעוצבת לבית מהתקרה, תאורה שקועה או מנורות רצפה.

תאורת משימות

כפי שהשם מרמז, תאורת משימות נועדה לעזור לבצע משימות ספציפיות, כגון קריאה, בישול או עבודה ליד שולחן. דוגמאות לתאורת משימות כוללות מנורות מתחת לארון במטבח, מנורות שולחן או מנורות רצפה מתכווננות.

תאורת הדגשה

סוג זה של תאורה משמש להדגשת תכונה מסוימת או נקודת מוקד מסוימת בחדר. למשל: יצירת אמנות או פרט אדריכלי. תאורה כזאת ניתן ליצור על ידי גופי תאורה כמו זרקור, פמוטי קיר ועוד. 

תאורה דקורטיבית

אמנם לא תמיד הכרחית למטרות פרקטיות, אך תאורה דקורטיבית מוסיפה נופך של סגנון ואישיות לביתכם. כאן עשה שימוש בתאורה של  נברשות, מנורות תלויות או מנורות שולחן ייחודיות.

בחירת תאורה מעוצבת לבית

אחרי שהבנתם איזה סוגי תאורה קיימים, הגיע הזמן לבחור תאורה מעוצבת לבית. יש לקחת בחשבון תחילה את הסגנון האהוב עליכם. האם אתם מעדיפים גופי תאורה מודרניים יותר? או שאולי דווקא משהו עם ניחוח עתיק יכול להתאים לכם יותר? בנוסף, כדאי לתת את הדעת גם לחומר שממנו עשויים גופי התאורה. יש משמעות לחומר שממנו עשויים גופי התאורה שכן זה משפיע על האווירה כולה. בנוסף, כמובן שיש כאן גם עניין של איכות. אם אתם כבר משקיעים ברכישת תאורה מעוצבת לבית, תרצו ליהנות ממנה לאורך שנים. לכן כדאי יהיה לקנות את גופי התאורה הכי איכותיים שיש, כי כך הם יחזיקו מעמד לאורך זמן רב. 

החליטו איזו אווירה אתם רוצים ליצור

לבסוף, כדי לבחור את התאורה הנכונה לכל חדר בבית, צריך להחליט על האווירה. האם אתם רוצים שהבית כולו יהיה באווירה מודרנית? או שאולי אתם רוצים שהאווירה הכללית בבית תהיה של חמימות? אין תשובה אחת נכונה לכל השאלות האלה. לכל אחד מאיתנו יכולה להיות העדפה אישית ולכן חשוב להיות מודעים לאופציות השונות. השקיעו בבחירת התאורה לבית שלכם ותראו שלא תצטערו על כך בהמשך. התאורה משפיעה על כל חדר וגם על האווירה הכללית בבית, כך שברור מדוע היא חשובה ביותר. 

השאירו פרטים התקשרו עכשיו
072-3718313